Instagram

AND KONDORU (VU) !! ENDEMİK BIYIKLI HÜTLEYEN !!

İki gün And dağlarının içinde , yemyeşil bataklıklardan , devasa yamaçlardan sarkan buzullar arasında akıllara durgunluk verecek türler arasında dolaşacağız. Gün serin ve kapalı başlasa da sonrasında güneş yüzünü gösteriyor. Bugün Santiago'nun Kışlığına gidiyoruz. Farellones Road 'dan yaklaşık 3000 m. ye kadar çıkacağız. Dün ise Valparasio' nun sayfiyesi Concon' daydık.

Şili de dünyanın seçme kuş türleri bulunuyor. O nedenle heyecanlı ve hazırlıklıyız. Yollar bozuk zaman alıyor . Uyuklamaya engel değil. Bir kaç noktada ötücüleri kontrol ediyoruz. Büyük Kolibri (Giant Hummingbird) güzel pozlar veriyor. Julien yoldaki Tarantula ile ilgileniyor ve eline alıyor. Şili gül saçlı Tarantula (Chilean Rose-haired Tarantula) olduğunu söylüyor. Ak yelekli Dağyıldızı (White sided Hillstar) kayanın üzerinden turkuaz gerdanlığını kabartıyor. And Dağyıldızı (Andean Hillstar) da Orta ve Kuzey Şili nin ayrılmaz parlak yeşil gerdanlısı. Büyük Kolibri de sık rasladıklarımızdan. Kolibriler adeta Amerika kıtasına armağan!

Yol giderek yükseliyor. Sonunda bir kış tesisinde duruyoruz. Burada kar yok ama her yanımız And Dağlarının karlı tepeleri ile çevrili. Hava çok güzel. Bakınırken önce iki And Kondoru yüksekte uçarken görüyoruz. Biraz sonra Steve çatıya dikkatimizi çekiyor. İnanılmaz genç ve erişkin ikiden fazla And Kondoru var. Öylesine yakındaydılar ki uçtuklarında kadraja sığmıyorlardı! Son derece heybetli , sanki gökler hakimi ! Uzun zaman onlarla kaldık. Sanki ebeveynler gençleri uçmaya teşvik ediyor gibiydi. İnanılmaz büyük kuşlar. Erişkinlerde 3m. ye varan kanat açıklıkları var. Bembeyaz yakalı , ve kravatlı. Erkeğin kafasında alından gagaya ince bir takoz var. Unutulacak bir gözlem değil, inanılmaz bir gözlem ! Toplamda 6 birey And Kondoru kesinlikle muhteşem! Hemen bu alanda anı fotoğrafı için arkadaşlardan yardım istedim. (Foto: And Kondoru , Steve N. G. Howell)

Öğleden sonra molalar veriyorduk. Madenciler, Yer Tiranları , Sinklotlar , Mavi beyaz Kırlangıçlar , Patagonya Ardıçları , Tenka Taklitçileri bizi yalnız bırakmıyor. Valle Nevado da , yol kenarındaydık. Nefis bir manzara ve çiçekler vardı. Aynı zamanda endemik Bıyıklı Hütleyen (Moustached Turca). Bu kuşun aslında videosunu çeksem daha iyi olurmuş. Hareketleriyle bu kadar komik bir kuş görmedim! Pençelerinin altındaki taşları yuvarlayarak yürüyor. Altlarından böcek çıkarsa da besleniyor ve bütün bunları yaparken çok komik oluyor. Seyrine doyulmaz ,insanı keyiflendiren bir kuş! Hiç kaçmıyor bizden. Moustached Turca ismindeki Türk kelimesini kocaman beyaz bıyıkları nedeniyle vermişler. Tapakolagillerden olan kuşumuz ayrı bir cinsin üç türünden biri. Oldukça özel bir Cins. Cins adı Pteroptochos. Harika göz ziyafetleri ile dolu güzel bir gün de sona eriyor , uyuklamalı bir dönüş yolculuğu başlıyor. (Foto: Bıyıklı Hütleyen)

Yarın heyecanlı olacak! Çok görmek istediğim bir tür var sırada.

www.baharca.com sitesinde bulunan tüm yazılar, belgeler, listeler ve fotoğrafların tümünün kullanım hakkı Bahar Bilgen'e aittir. 2. şahıslar tarafından kopya edilemez, kullanılamaz ve izinsiz kaynak gösterilemez. Her hakkı saklıdır.