Instagram

SON HARİKA TÜRLER! ESHOWE-HIMMEVILLE-MARUTSWA FOREST-DURBAN AIRPORT.

Eshowe'ye öğleden sonra vardık . Yol boyu yağışlıydı. Burada özel bir kuş bulacaktık. O nedenle geç olmasına rağmen yağmuru göze alıp aramaya başladık . Bir saat sonunda elimiz halen boştu. Sabah aramaya karar verdik.

Sabah yine yağış vardı ama türü ya burada bulacak ya da bulacaktık. Kesindi. Ormanın içinde inişli çıkışlı patikalardan dolaşıyorduk Pete'nin peşinde. Bir ara kuşu gördüm sağa doğru dala atladı ve kayboldu. Grup ise sola doğru gitti. Acaba kuşu karıştırmışmıydım diye düşünürken grup döndü benim olduğum noktaya ve tırmanmaya başladı . Bu patikalarda tek sıra olup 5 dakikada önden arkaya yer değiştiriyorsunuz. Sonunda biri bozdu sırayı herkes bozdu sonra. Neyse Pete kuşu buldu . Bu benim gördüğüm kuş değildi fakat çok benziyordu. Hemen hemen aynıydı fakat kanadında beyaz yoktu. Benekli Ardıç (Spotted ground Thrush Foto: P. Morris) kocaman solucanları yutuyordu yerde. Ben ise Litsitsirupa Ardıcı (Groundscraper Thrush) görmüştüm. Bu arada Zeytuni Ardıç (Olive Thrush) turun en başında görmüştük. Zeytuni Nektarkuşu (Olive Sunbird) yeni türümüz , Ötücü kızılca Bülbül (Chorister Robin-chat) ile gözlem devam etti. Burada kaymamak için kullandığım tek bastonumu kaybettim.

Himmeville ye doğru uzun bir yol vardı. Duraklarımızda elimiz boş kaldı. Fakat bir Grassland durağı yaptık ki harika bir türle bütün göremediğimiz türler silindi gitti. Özel bir alana özel izinle girdik. Yemyeşil otlarla kaplıydı. Epey yürüdükten sonra bir vadiyi gözlemeye başladık. Vadinin içi sık ağaçlıklarla kaplıydı. Çok geçmeden Kırlangıç göründü. Mavi Kırlangıç! (Montane Blue Swallow image by P. Morris) Son derece hızlı ve kıvrak bir uçuşu vardı. İzlemek çok keyifliydi. Çok güzel bir kırlangıçtı! Maalesef soyu habitat kaybından tehlike altında.

Yavaş yavaş akşam dönüşüne geçtik. Himmeville de iki gece kalacaktık. Yarın için heyecanlıydım.Çok güzel türler olacaktı ve Lesotho da gözlem yapacaktık! İki ayrı yerel rehberimiz ve 4x4 aracımız olacaktı.( Lesotho ; Yurtdışı Gezilerim içinde .)

Lesotho'dan ayrıldıktan sonra iki ayrı araçtaki yerel rehberler sanıyorum bazı kertik kuşlar için nokta atışı yerler tanımladılar. Biri de bir evin bahçesi. Diyorum ya turda sıkı kertikçiler var. Onların kertikleri bahanesiyle ortalıkta kuş bırakmıyorduk. Bahçeye de girdik. Araca yatıp fotoğraflar çekildi. Sarı benekli Alacayelve (Buff spotted Flufftail image by P. Morris) . Sonra diğer kertik için sulak alana gidildi. Onu da bulduk. Kızıl göğüslü Alacayelve (Red chested Flufftail). Turun son gecesine çok şükür sağ salim geldik. Yarın direkt Durban Havaalanı sadece (Mike'ın Lazybird ü) Kaya Yelpazekuyruğu (Rock loving Cisticola) için son şans Marutswa Ormanına uğrayacağız.

Sabah son hızla Durban'a doğru yola çıktık. Marutswa Ormanında indik. Lazybird için bulunduğu yer ormanın açıklıkla birleştiği alanlar. Bizim girdiğimiz nokta Batıya bakıyordu. Dolayısıyla sabah güneşi almıyordu. Orman içinden patikada ilerleyip ,ormanın bitim noktasına doğu yönünde ulaştık. Pete saniyeler içinde kuşu gösterdi. Sabah güneşini doğal olarak kuş tercih etmişti. Tabi bu arada kuşlar görüyorduk. Knysna Turaco en güzel formuyla görülüyordu. Görüş penceresi yığılmayla daralıyordu. Gel de Peru daki zarif insanları hatırlama. Kızıl alınlı Cüce Barbet (Red fronted Tinkerbird) bir harikaydı. Afrika Barbetleri ailesinden. Bu turda tam 7 Barbet türü görmüştüm. Ayrıca bulamadığımız Benekli Turacı da (Natal Francolin) burada buluyorduk! Nübye Yer Boynuzgagası (Southern Ground Hornbill) ve İbikli Turna (Wattled Crane) gibi soyu tehdit altında hassas türleri son anda görüyorduk. Nübye Yer Boynuzgagası çok özel bir ailenin sadece iki türünden biri. Güzel şanslar! Kobalt mavisi Yalıçapkını (Half collared Kingfisher image by P. Morris)

Son şanslı gözlemlerimizi de bitirdikten sonra Durban Havaalanının yolunu tuttuk. 437 yeni türle turu bitirdim.
4 Kasımdan 28 Kasıma kadar Pete nin raporuna göre , 8735 km. yol yaptık. Toplamda 530 dan fazla tür gördük. Başarılı bir turdu. Havaalanı otoparkında herkes bavulunu topladı dürbünler , teleskoplar yerleşti. Pete yolda kendine gereksiz ceza yazıldığını düşünerek, aracı kiraladığı firmaya bildirmeye gitti. Son listeler, öğle yemeklerimizin siparişini verdikten sonra yapıldı. Arkasından hemen turun ilk beş kuşu tespiti için oylamalar yapıldı. Bu dakikalar en keyifli anlardır. Turun özeti gibidir. Düşünün birinci sırayı Sarı benekli Alacayelve aldı. Mavi Kırlangıç bile üçüncü oldu. Yağmurda aradığımız Benekli Ardıç ikinci sırayı aldı. Dünyada ne kertikçiler var!

www.baharca.com sitesinde bulunan tüm yazılar, belgeler, listeler ve fotoğrafların tümünün kullanım hakkı Bahar Bilgen'e aittir. 2. şahıslar tarafından kopya edilemez, kullanılamaz ve izinsiz kaynak gösterilemez. Her hakkı saklıdır.