Instagram

DE HOOP DOĞA KORUMA ALANI

Halen Fynbos habitatında yeni bir sabah yeni bir gün ! De Hoop Doğa Koruma Alanına gidiyoruz. Çok merak ettiğim bir alan. Dünyanın en önemli Doğa koruma alanlarından biri . 340 km2. 260 dan fazla kuş kaydı bulunuyor. 86 tür memeli , Afrika Penguenleri , muhteşem Balina gözlemi bu alanın zenginliği. Önce çayırlara baktık. Toygar kuşları renkleri boz ve kahverengi tonlarda kuşlar. Türkiye'de 9 tür Toygar var. Onların sesleri , kurda uçuşları gibi özellikleri, sade görünümlerini öne çıkarmıyor. Ülkemizde de çok sevdiğim bir aile olduğundan sanki daha bizden geldiğinden belki, buralarda toygar arıyorum. Bazen tanımak, hangi tür olduğunu anlamak da zor olabiliyor.Ne de olsa havalı türler !Örneğin Kap Alkışçı Toygarı (Cape clapper Lark) gökyüzüne, sanki bir alkış temposu sesi eşliğinde yükseliyor ,sonra birden dönüp iniyor. Agulhas Toygarı (Agulhas Long Billed Lark) ise öterek uzun daireler çizer havada. Bunların hepsi kur davranışları. Gezi boyunca tüm Toygarlarla keyifli zamanlar geçirdik.

Mavi Turnaları tur boyunca 10 ayrı günde gördük . Bugün ise muhteşem kur dansları eşliğinde ötüşleriyle hayranlık veren bir gösteri sundular. Bu gösteriye bir daha rastlamadık. Halen gözümün önünden gitmiyor.Kara Toylar (Southern Black Korhaan) , Karu Toyları (Karoo Korhaan) Yer Bülbülleri (Sickle-winged Chat) ve bir Bokmakiri (Bokmakierie) ile Okyanusa doğru indik. Kayalık bir alanı aştıktan sonra önümüzdeki alanda büyük karışık bir memeli sürüsü vardı. Zebralar , Bonteboklar , kocaman bir Eland sürüsü ! Bu benim ilk yande memeli sürü görüşüm oldu. Manzara harikaydı doğrusu . Sahilde Damara Sumrularıyla bir piknikten sonra Nordhoek e doğru yola koyulduk.

Nordhoek de son gecemizden sonra sabah Langebaan’a yola çıktık. Batı Kap'ta fynbosların arasından yol alıyorduk. Yolumuzun üzerinde gördüğümüz türleri tekrar tekrar görerek West Coast National Park a geldik. Yol üzerinde pırıl pırıl bir yılan vardı. Mole Yılanı. Kara Delice (Black Harrier) görmeyi gruptan isteyenler sevindi. Gerçekten güzel bir yırtıcıydı. Hava oldukça rüzgarlı. Karu Toygarı benim en çok istediklerimden ! Ak alınlı Cılıbıt (White fronted Plover) ve Tuzcul Cılıbıt (Chestnut banded Plover) bana hep yeni türlerdi. Toygarlar yine beni yalnız bırakmadı. 60 yeni tür görmüştüm. Bu akşama kadar toplamda 157 yeni türüm olmuştu.

Langeban’a otelimize vardığımızda epey yorgundum. Tabiki tatlı bir yorgunluk. Otel bir yarın üzerindeydi. Odamın manzarası mükemmeldi. Akşam yemeğine ahşap merdivenlerden kıyıya inip kumda yürüyerek, ilerde bir restorana gittik. Rüzgar buz gibi esiyordu. O nedenle dönüşte kimse kıyıdan dönmeyi istemedi. Yemekler de güzeldi . Güzel bir günü bu defa yoldan otelimize dönerek bitirdik. Gün batımı manzarası Istanbul’u aratmıyordu. Zaten burayı da gece Istanbul’a benzetmiştim. Karşı kıyılarda ışıklarla boğazdaymışım gibi .

www.baharca.com sitesinde bulunan tüm yazılar, belgeler, listeler ve fotoğrafların tümünün kullanım hakkı Bahar Bilgen'e aittir. 2. şahıslar tarafından kopya edilemez, kullanılamaz ve izinsiz kaynak gösterilemez. Her hakkı saklıdır.