Instagram

OVERBERG - MAVİ TURNA ! KNYSNA ÖTLEĞENİ ! İKİSİ DE HASSAS (VU) TEHDİT ALTINDA - SEKRETERKUŞU !

Sabah erken saatlerde Overberg’e doğru yola çıktık. Overberg’e yaklaşırken yol sapsarı buğday tarlaları arasından geçiyordu. Kızıl enseli Toylar (Denham’s Bustard) solumuzda geziniyordu. Hemen yol kenarında ilk Mavi Turnamızı görüyorduk. Asıl hedef türümüz Knysna Ötleğeni (Knysna Warbler) her zamanki yerinde bulamayınca Grootvadersbosch a doğru uzun bir yokuşdan yukarıya çıkmaya başladık. Kuşu mutlaka görmek istiyorsanız her zorluğa hazırlıklı olacaksınız. Hassas kategoride bir kuş. Uzun rampanın sonundaki düzlüklerde, ağaççıkların içinde buldu rehber. ( Fotoğraf : P. Morris) Çimlere oturup izledik. Sonra çevreye bakıp rezervin içine doğru girmek istedik fakat kapalı olduğu için hemen bir yetkili belirdi. (Blue-mantled Crested Flycatcher) besleniyordu ve bize aldırmadı. Olive Woodpecker ile Olive Bushshrike gördük. Doğal ki asıl yıldızımız Knysna Ötleğeniydi. Biraz oyalandıktan sonra dönüşe geçtik. Kısa süre sonra bir kır evine geldik. Burada öğle yemeği yiyecektik. Yine rehberin aptalca yarattığı bir sırt çantası problemine rağmen , öğle yemeğinin keyfini çıkarttık. Tam tepemizde bize iki Forest Buzzard eşlik etti.

Öğleden sonra Overberg otlaklarına indik. Yine Toylar ve Toygarlar heryerdeydi. Agulhas Long billed Lark (foto: P.Morris) , Karoo Korhaan . Biraz dolaşınca Cape Vulture lar ve Spotted Eagle lar dikkatimizi çekti. Bir yandan da iki Southern Tchagra ile eğlendik. Bu akşam Swellendam da kalıp yarın tekrar Noordhoek e döneceğiz.

Swellendam da kaldığımız otelde yemekler iyiydi. Kırmızı et yemediğim halde neşeli keyifli bir akşam yemeği oldu. Adeta Yunan restoranı gibi bir yerdi. Bendeki asıl keyif, Capensis deki değişken habitatlar ve ait oldukları kuşlardan geliyordu. Tur hayal ettiğimin de ötesinde devam ediyordu.

www.baharca.com sitesinde bulunan tüm yazılar, belgeler, listeler ve fotoğrafların tümünün kullanım hakkı Bahar Bilgen'e aittir. 2. şahıslar tarafından kopya edilemez, kullanılamaz ve izinsiz kaynak gösterilemez. Her hakkı saklıdır.