Instagram

BÜYÜK MERCAN RESİFİNE YOLCULUK

Burada günün bir özetini vereceğim ancak Büyük Mercan Resifinin kuşları , coğrafyası ve muhteşem mercanlardan bir sonraki gönderide söz edeceğim. Yine güne dönersem ; Sabah hava kapalı , hatta yağışlı . Ne olursa olsun kuşları görmede bir sıkıntı olmayacak. Büyük bir Katamaran . Tim’in dediğine göre çok kalabalık değil. Yolculuk sırasında biletinize dahil ikramlar var . Bunun dışında istediklerinizi de satın alabiliyorsunuz. Güverte rüzgarlı fakat üşütmüyor. Denizde açıldıkça hava düzeliyor. Hemen hemen seyahatte zamanımı güvertede geçiriyorum. Dönüşte biraz içerde oturarak balık konusunda Gavin’den bilgi alıyorum. Yeni Balık türleri gördüğünü söylüyor. Biraz kelebeklerden konuşuyoruz. Ben baharca webimden söz ediyorum. Akşama da kelebeklerimizi oradan gösteriyorum. Çok ilgileniyor.

Michaelmas Jay’a geldiğimizde açıkta bir yerde gemimiz duruyor. Gavin buradan daha küçük bir tekneye bineceğimizi söylüyor. Tam düşündüğüm gibi. Gelmeden araştırmıştım. Altı boydan boya cam olan bu tekneler denizin altındakileri görmemizi sağlıyor. Bir gördüğümüz mercana bir daha raslamadan tekneyle geziyoruz. Daha sonra sadece bizim grup bir tekneye biniyor. Bazı mercan türlerini teknede görevli kızlar anlatıyor. Gavin Balıkları anlatıyor. Sonra bizim grup ikiye ayrılıyor . Bir grup hemen resife çıkıp kuş gözlemine başlamak istiyor . Diğer grup Gavin ile Balık gözlemi için dolaşacak. Ben tabi hemen resif grubuna katılıyorum. Bir an önce kuşlar ! ( Fotoğraf : Kara Sırtlı Sumrular )

Hayalimin çok ötesinde görüntüler ve yine hayalimin çok ötesinde kuşlar var! Bir sonraki gönderimde sadece kuşlarıyla Büyük Mercan Resifini anlatacağım. Tim'in liderliğinde epey zaman geçiriyoruz. Sonra balık gözleminden dönen grup bize katılıyor ,gözleme birlikte devam ediyoruz. Ada Kahverengi Noddy ve Kahverengi Booby dolu . Sumrular çeşit çeşit . Son derece keyifli bir gözlem. Bütün kuşlar yanınızda . Sizden kaçmıyorlar. Genelde Yuvaları olduğundan bir telçit ile yaşam alanlarını sınırlamışlar. Biz de kesinlikle aralarında dolaşamıyoruz. Zaten gerek de yok . Nerdeyse elinizi uzatsanız onlara değeceksiniz. Üzerimizden geçen Fırkateyn kuşu Resife iniyor . Bana rüyadaymışım gibi geliyor.

Dizimize kadar ıslanarak tekneye dönüyoruz. Oradan da Katamarana binerek sıcak kahve eşliğinde Cairns Limanına dönüyoruz . Yarın uçağımız çok erken saatte . Avustralya’nın üç büyük şehrinden biri olan Brisbane’ a gideceğiz.

www.baharca.com sitesinde bulunan tüm yazılar, belgeler, listeler ve fotoğrafların tümünün kullanım hakkı Bahar Bilgen'e aittir. 2. şahıslar tarafından kopya edilemez, kullanılamaz ve izinsiz kaynak gösterilemez. Her hakkı saklıdır.