Instagram

DAINTREE - BEACH THICK-NEE

Bugün Doğum günüm. Hiç kimseye de söylemedim. Zaten Avustralya benim kendime aldığım bir Doğum günü hediyesi . Yavaş yavaş Kuzey’e doğru çıkıyoruz. Akşam Daintree’ deyiz. Önce Barron Nehrinin denize döküldüğü alana , Machan plajına uğruyoruzç. Sabahın bu saatlerinde sular çekilmiş ve kıyı kuşlarını davet etmişti yine. Balıkçıllar hemen göze çarpıyor. Büyük ak Balıkçıllar ! Dünyanın heryerindeler. İlginç olan koyu morf bir Pasifik Kıyı Balıkçılı ( Pasific Reef Egret ) idi. Bir çift Grey tailed Tattler , Uzak Doğu Kervançulluğu , Sürmeli Kervan Çulluğu , Kıyı Çamurçulluğu gördük. Tam onlara bakarken hedef türlerimizden bir çift üzerimizden uçarak geçti ve karşı kıyıya çalıların altına indi : Beach Thick-knee ! Güzel bir şans! Bu zor olanı Bush Thick - knee ise kolay olanı . O da listemizde . Bazı türlerin Türkçesini yazmaya çalışıyorum fakat arama motorunda bile Türkçeleriyle bu kuşları bulamazsınız. Eğer Batı Palearktik kitabımız gibi çeviri bir Avustralya kitabımız olsa ve onunla buralara gelsek o zaman Latincesi , İngilizcesi ve Türkçesiyle harika olur . ebird de yazmaya çalışıyoruz ama doğrusu kimse Türkçesinden kuşu orada bile bulamaz . Ancak Latince yardımcı olabilir. Bence Tüm Dünya kuşlarına Türkçe isim çalışmadan önce Dünya kuş kitaplarından çeviri ile başlamak daha doğru olur. Fruit Dove sürüsü geçiyor . Onları çok merak ediyorum. Bu geçenler Rose crowned Fruit - Dove.

Ağaçlardan meyvalar taşıyor . Drongolar , Figbirdier , Friarbird ve Hornbiller için beslenme çeşitliliği sunuyorlar. Helmeted Hornbill örneğin . Bütün bu türler benim için yepyeni . Bambaşka bir bitki Krallığında bambaşka kuşlarla . Cuckooshrike , Butcherbird yine ilk tanıştıklarım. baharca webimde Listelerim başlığında , Avustralya listesinde 10 Ekim 2016 tarihli bugün gördüğümüz kayıtların hepsi 65 tür.

Bir diğer durak Newell Beach . Çevresinde tarım alanları var . Burada listemize yırtıcılar eklendi. Kara , Islıkçı ve Avustralya Çaylakları . Avustralya’nın Tropikal bölgesinde Kara Çaylak sanki bir Akbaba gibi davranıyor . En güzeli Brahminy Çaylağı bana göre . Ak başlı kızıl renkli alıcı bir kuş. Daha ilerledik ve yol kenarında Orman Yalıçapkını mavi lacivert renkleriyle göründü.

Bir kahvaltı molası için Tekrar Daintree ‘ye ve bir gece konaklayacağımız Red Mill House ‘a geldik. Şirin ve güzel bir yer. Sahipleri bir karı koca., Andrew ve Trisha. Arkadaşça ve samimiler . Güzel bir kütüphaneleri var . Küçük ama değişik kuş kitapları . Kitapları incelerken bir kitap daha buldum. Önce okumak için aldım sonra öğrendim ki satıyorlarmış aynı zamanda ve ellerinde kalan son kitap da bana kısmet oldu. Avustralya’ya gelirken kitap almadım. Sevgili Arkadaşım Adem , oğlunu ziyarete geldiğinde Avustralya’da kuşları renkli ve çeşitli görünce bana bir kuş kitabı alıyor ve 10 Ocak 2010 da hediye ediyor. O kitaptan çalıştım gelmeden önce . Red Mill'den de ikinci kitabımı aldım. Kuş çizim kompozisyonları fikri güzel.

Kahvaltıdan sonra orman kenarında bir yürüyüş yaptık. Çardak kuşları ailesinin ilk üyesini gördük. Her ne kadar bir Bowerbird olmasa da Spotted Catbird aynı ailenin ayrı Cinste türüydü. Portakal ve siyah renkleriyle Spectacled Monarch dkkatimizi çekti. Bu yakışıklı kuş Magpie Lark ile aynı aileden.Bir yırtıcının peşine düştük ki heyecanla beklediğim bir türdü: Pasific Baza ! Son derece etkileyici bir kuş bence.

Odam güzeldi . Bir terasa açılıyordu . Biraz terasta oyalandım . Dinlendirici ve merak uyandırıcı idi. Bize dikkatli gezinmemiz söylendi Doğal ki Timsah için. Bu bölge Queenslad ‘in Tropik kesimi. Herşey var. Fakat o tuvaletten çıkan yılanlar falan Kuzeyde Darwin tarafındaki olaylarmış. Bunu Şili gezimdeki Avustralyalı bir çiftten öğrendim. Yemek hazırlanırken Andrew bana avize içinde iki kurbağa gösterdi . Sözde en büyük ağaç kurbağalarıymış. White lipped Treefrog. Gerçekten komik ve şirindiler.

Güzel bir yemekten sonra dinlenme zamanı geldi. Yarın Daintree nehrine bağlanan Barratt deresinde bir tekne gezimiz var. 10.Ekim.2016

www.baharca.com sitesinde bulunan tüm yazılar, belgeler, listeler ve fotoğrafların tümünün kullanım hakkı Bahar Bilgen'e aittir. 2. şahıslar tarafından kopya edilemez, kullanılamaz ve izinsiz kaynak gösterilemez. Her hakkı saklıdır.