Instagram

KUZEY KUTUP DAİRESİNDEN GEÇİYORUZ!

Bugün Arctic Circle ' ı - Kuzey Kutup Dairesini geçeceğiz. Bundan sonraki 4-5 gün Kuzey' i gerçek anlamda kuşlarıyla tanımış olacağım . Kuusomo'daki otelimizden sabah 05:30 da ayrılıyoruz . İlk durak Kemijarvi . Akşam konaklamayı İvalo da yapacağız. Turumuz Finlandiya'da başladı . Norveç de 3- 4 gün geçirdikten sonra tekrar Finlandiya'ya döneceğiz. O nedenle yol üzerindeki birkaç alana tekrar uğrayacağız. İvalo'da konakladıktan sonraki gün Norveç'e giderken önemli bir mekan. Çünkü kuşları besledikleri kuş evleri koymuşlar arka bahçelerine. Belki de Finnatura grubunun fikridir. Adı 4 Wind Cafe ve Finlandiya'da en hoşlandığım mekan. Fakat bu mekanın tadını gidişte çıkaramıyorum. Çünkü Çinli fotoğrafçılar var . Müthiş her yere yayılıyorlar . En iyi ışık en iyi görüş falan derken bize kalan aralıklardan idare ediyoruz. Neyse ki Harry buraya tekrar uğrayacağımızı söylüyor. Aslında bu Finnatura 'nın elinde bir olay. Çakıştırmazsa fotoğrafçılarla gözlemcileri problem ortadan kalkar. O nedenle canım Huş İsketesinin tadını istediğim gibi çıkaramıyorum. Dişi bir Tayga Çütresi teselli oluyor.

Ama önce , Arctic Circle ! Ivalo'ya Kemijarvi üzerinden gidiyoruz. Rovaniemi ' yi geçince yol üzerinde bir Arctic Circle tesisi yaratmışlar . Arctic Circle Information var. Kuzey kutup Dairesini kestiğimiz yerde bir hatıra fotoğrafı çektiriyoruz. Hatıra eşya falan bakıyoruz.

Yol üzerinde uğradığımız güzel bir alan daha var : Lintuluontopolku . Sarı Kuyruksallayanlar , Kuzey Sumruları , Yeşilbacaklar , Kızılbacaklar , Orman Düdükçünleri , Sürmeli Kumkuşları , tanımsız bir kaç ötücü . Üzerinde ahşap yürüme yolları var . Subasar alanda biraz dolaşıyor ve hem gözlem platformundan hem de yürüyüş yaparak gözlem yapıyoruz. Finlandiya'da her yer sulak alan nerdeyse . Kuru yerler de yükseklerde . O nedenle Harry bizi bir aşağı bir yukarı götürüyor. Yoksa habitatın değişeceği falan yok. Finlandiya'da en yüksek zirve 1314m. ile Halti dağı. İskandinav Alplerinin devamında.

Öğle yemeği için Harry bizi şirin bir kafeye götürüyor. Holiday - Village . Tepesinde kocaman bir çaydanlık şekli içinde cafe restaurant yazıyor. Bu turda iştahımı hep dizginledim. Çünkü hazırladığım midem genelde boş kalmaya mahkumdu. Gerçekten kendimle hiç yemek seçmediğim için övünürdüm. Bu turda kendimi tanımaz olmuştum. O nedenle öğle yemeğine yemesem daha iyi modunda hazırdım. Mekan güzel samimi ve temizdi. Sadece çorba ve özel bir ekmek vardı . Çorba içebildiğin kadar iç şeklinde servis ediliyordu. Çorbayı az istedim önce . Ren geyiği veya domuz suyuna mıydı gibi yavaştan soruların yanıtını da aldıktan sonra bir kaşık aldım. Mmm.. Aman aman harika bir çorba ! Üç tabak çorba içtim ve hiç utanmadım haha!! Eh şimdi bu kafenin de fotoğrafını koymazmıyım ,koyarım tabi !!

Öğleden sonra Harry yolda Kartavuğu için duruyor. Çok geçmeden Kartavuğu , Huş ağaçlarının arasında görünüyor. Harry onu biraz canlandırıyor . Epey bizi oyalıyor Kartavuğu ve kendini bize harika gösteriyor. İlerde yine bir Kayak merkezine çıkıyoruz. Dağ Cılıbıtları üreme giysisinde . Burada ürüyorlar herhalde. Yine aynı Çinli grup da orada , kuşu kaçırıyorlar falan Harry bozuluyor ama bize belli etmiyor. Biraz bizi oyalıyor onlar gidince biz ortalığın sakinleşmesini bekliyoruz. Sakin sakin gözlemimizi yapıyoruz.

Buradan sonra Ivalo'daki otelimize ulaşıyoruz . Bir gece konaklayacağız . Ağır Bavulumu bir geceliğine yerinden kıpırdatmak istemiyorum. İçinden alacaklarımı alıp ,arabada bırakıyorum . Ne iyi oldu bir bilseniz. Yarın Utsjoki'ye sınıra doğru gideceğiz. Yukarda anlattığım 4 Wind Cafe , güzel kahvesi ve kuşlarıyla yaşamıma girecek.

www.baharca.com sitesinde bulunan tüm yazılar, belgeler, listeler ve fotoğrafların tümünün kullanım hakkı Bahar Bilgen'e aittir. 2. şahıslar tarafından kopya edilemez, kullanılamaz ve izinsiz kaynak gösterilemez. Her hakkı saklıdır.