Instagram

KUUSOMO YOLUNDA TAYGALAR !

Finlandiya'da sabahın erken saatleri Baykuş uçuşu ile başlıyor. Kuusomo'ya doğru yola çıktığımızda da değişmedi. Sonra Orman Tavuklarının ( Black Grouse ) Lekine gidiyoruz. Alacakaranlıktayız . Günün biraz daha aydınlanmasını bekliyoruz. Henüz tam olarak detaylarıyla görmek olanaksız. Gün açılıp görüş sağlandığında 6-7 erkek den oluşan leki izlemeye başlıyoruz. . Kafalarını döndürerek sallıyorlar , gövdelerini kabartıyorlar hafif eğiliyorlar ve dans başlıyor. Burada epey eğlendikten sonra Taygada gözlem yapmaya gidiyoruz. Gördüğüm ilk Taygalar bunlar. Tabiat ve Coğrafya ayrılmaz ikili ve ben bayılıyorum buna ! Oldukça heyecan ve merakla gözlem alanına geliyoruz. Uzun bir adı var Ylıkıımınkı. Koruma altında bir alan. Ötücü Kuğuların ( Whooper Swan ) ve Tarla Kazlarının ( Taiga Bean Goose ) üreme alanı . Gözleme başlar başlamaz Ötücü Kuğuları görüyoruz. Taygaya çok yakışmışlar! Havada bir Büyük Orman Kartalı . O da buralarda ürüyor . Finlandiya ve Norveç'i gördüğünüzde mutlaka sevinirsiniz. Doğa korumada çok ilerlemişler . Göğsünüzü gere gere aynı kuşları aynı alanlarda bulacağınız güvencesiyle gözleme gidebilirsiniz. Bu güvenceyi maalesef ülkemizde hissetmek zor .

Sonraki durağımız bir kayak ve yürüyüş merkezi. Ağaç evler var. Keten Kuşlarını ve bir Orman Ağaçkakanını hatırlıyorum bu alanda.
Öğle yemeği molasını Syöte de vereceğiz. Ren geyiği etini reçelle falan veriyorlar ama ne eklersen ekle korkunç! Neyse ki salata var. Fakat alan çok çok güzel ! Göl , ibreli ağaçlar , kocaman bir karınca yuvası ! Bob' dan rica ediyoruz büyüklüğünü belirlemek için yanında duruyor. Burada biraz dağılıp gözlem yapıyoruz. Harry gördüklerini haber veriyor. Çütreler , Söğüt Bülbülleri ( yanda ) , Çıvgın , Florya , Kamışçın ,İpekkuyruklar , güzel bir Kara Sinekkapan ve diğerleri . Linda ile bir kütüğün üzerine oturup hem sohbet ediyoruz hem de gözlem yapıyoruz. Buraya inerken yüzden fazla basamak vardı sanırım. Şimdi onları çıkmamız gerek ! Bir kaç göle daha uğradıktan sonra Kuusomo'daki otelimize varıyoruz. Otelin hemen arkası göl. Kulaklı Batağanlar yüzüyor. 29 kg bavulumu yine Harry'den rica ediyorum. Odama yerleşiyor ve tam zamanında akşam yemeğine iniyorum. Hayret gerçekten güzel bir akşam yemeği olacak . Açık büfe olunca yiyecek epey birşeyler buluyorum.

Sabah erken kahvaltı ve yola çıkıyoruz.

www.baharca.com sitesinde bulunan tüm yazılar, belgeler, listeler ve fotoğrafların tümünün kullanım hakkı Bahar Bilgen'e aittir. 2. şahıslar tarafından kopya edilemez, kullanılamaz ve izinsiz kaynak gösterilemez. Her hakkı saklıdır.