Instagram

UZUN GÖLGELER ÜLKESİ

Tüm gezide Norveç dahil 2500-3000 km. arası yol katettik.Güzergah Helsinki , Oulu(Baltık kıyısı) – Kuusomo (Rus sınırı), Ivalo , Vardo (Varanger fiyordu) , Ivalo, Oulu, Oulunsolo , Helsinkiidi. Ana yollar dışında bütün yollar toprak (track).. Erken kalkmak dışında çok konforlu bir gezi oldu.Kahve molaları , birkaç öğle yemeği nefisti. Ladin ve Huş karışık km2 lerce göz alabildiğine bir orman içinde toprak yollar var. Bir girdiğimiz yola bir daha girmeden ve kaybolmadanhep aynı gibi görünen izlerde yol aldık. Finlandiya daki göl sayısı en küçüğü 200m genişliğinde olmak üzere 188 000 olduğunu söylediler.. Nufus 5 milyon ! Her gölde Altıngözler, çoğunda Kara gerdanlı dalgıçlar ,Kulaklı ,Kara ve Kızılgerdanlı batağanlar en güzel giysileri olan üreme giysilerinde dolanıyorlar ..Terek Düdükçünleri iseberbat bir tesisin bahçesinde ürüyor. Tarla kazları ve Boz kazlar çokça var.Geziye Kuzey kutup dairesine doğru çıkacağımız için kalabalık bir bavulla gitmiştim. Yazlık, kışlık, yağmur,çamuriçin çizme derken bavul doldu taştı. Ancak Avrupa’nın en sıcak baharına raslayan gezide Kutup dairesine 21.5 C derece ile girerken 26C dereceyi de gördük. Şansımıza yağmur sadece dönüş yolunda biraz yağdı ve yine hava açtı.

Helsinki Havaalanıdan Finnair ile Oulu 'ya uçacağız. Helsinki Havaalanında grup belirmeye başladı . Kuşçular kılık kıyafetinden anlaşılıyor ne de olsa. Yine de uzak durdum. Nasıl olsa 12 gün birlikte olacağız diye. Oulu Havaalanında Rehberimiz Harry bizi karşıladı . Otelimize doğru yola çıktık. Otel Kempele yakınında . Hemen otelin çevresinde gözleme başladık . Huş ağaçları her yerde . Estetik ve güzel ağaçlar . İspinozlar , Çayır Taşkuşları , Tarla Ardıçları , Kuyruksallayanlar listemize girmeye başladı. Harry buluşma saatinde bizi aldı ve Yerleşim içinde bir alana götürdü . Fabrikanın önünde bir açıklık . Depo toprakları var yol kenarında . Gübre gibi de duruyor ya . İnanılmaz ama gerçek , üzerinde Terek Düdükçünü ! Terek ile epey eğlendikten sonra Baltık kıyısına uğradık. Kocagözler vardı. Altıngözler , Büyük Tarakdiş , Tarakdiş , Kaşıkgaga , Çamurcunlar , Ötücü Kuğular, Çamurçullukları . Bizim için zor türler burada yanıbaşınızda . Bayağı bir Kıyı kuşu vardı . Listelerimde Finlandiya Listesinde 23 Mayıs daki türler hepsi bugün gördüğümüz türler.

Akşam yemeğini aydınlıkta yiyoruz. Saat aslında 20:00 cıvarı. Yemekten sonra Paçalı Baykuş ve Kara Orman Tavuğu görmeye gideceğiz. İkisini de hemen bulduk. Kara Orman Tavukları üstelik lekteydi. Baykuşa gittik daha sonra . Hava halen kararmadı . Serçe , Paçalı ve Kır Baykuşları rahat rahat görüldü. Otele dönerken aydınlıkta nasıl uyuyacağımı düşünüyordum. Güneş batmıyor aslında . Bu geç saatlerde ağaçların gölgeleri upuzun uzuyor . Çok hoşuma gitti . Bu olayı bizde görmek imkansız. Finlandiya Uzun gölgeler ülkesi diyorum . Mayıs ve Haziran aylarında , Kuzeyde güneş nerdeyse gece yarısı batıyor , 03:00 de doğuyor. Battığı zaman bile aydınlık sayılır.Gölgem gece o kadar uzuyor ki ! Müthiş bir deneyim ! 18 saat gözlem yaptığımız gün oldu . Akşam yemeğinden sonra kuşa gittiğimiz günler oldu . Kuşlar hiç uyumuyor desek daha doğru olur . Gece 22:00 Kara Orman Horozlarını lekte izledik.

www.baharca.com sitesinde bulunan tüm yazılar, belgeler, listeler ve fotoğrafların tümünün kullanım hakkı Bahar Bilgen'e aittir. 2. şahıslar tarafından kopya edilemez, kullanılamaz ve izinsiz kaynak gösterilemez. Her hakkı saklıdır.