Instagram

BUGÜN OKYANUS GÖZLEMİ ! ( PELAGIC TOUR )

Avustralya'da çok istediğim halde hava koşulları pelagic tur yapmamıza olanak vermemişti. Güney Afrika için de ümitlenmek istemiyordum . Peru'da da bir şekilde programda görünmesine rağmen iptal edilmişti. Böylece 2 güzelim pelagic turunu kaçırmıştım. O nedenle havaya girmek istemedim bu kez. Fakat güzel haber geldi. Yarın hava Okyanus turu için uygun! Sabah katılmak isteyenler Cape Point'e doğru hareket etti. Simon's Town da Taşeron diğer bir firma kaptanıyla teknesiyle ve kendisi dahil bekliyordu. Limanın en Batısındaydık. Sadece Christina bu tura katılmadı. Kuşlarda sıkıntı yoktu . Önce Sumrular vardı . Kıyıda yine bir Penguen kolonisi bulunuyordu. Epey uzaklaştıktan sonra Kül rengi Yelkovanlar önümüze çıkmaya başladı . Tekne iki katlıydı. Ben üst kata Kaptanın yanına çıktım. Aşağıda arkada kalıyorsunuz. Burun kapalı tarafta olduğundan , yukarda her yön açık . Kontrol daha rahat . Yaklaşık 18 deniz mili kadar , 34km. den fazla açılacağız. Seyir güzergahı üzerinde balıkçı tekneleri var . Bu tekneler balık çektiği için kuşlar onların çevresinde fazlalaşıyor. Beyaz çeneli Fırtına kuşları ortaya çıkmaya başladı . Dalgalar biraz yükseldi 3m. ye kadar yükseldiği oldu. Kaptan Harry ile epey sohbet ettik. Türkiye' ye gelmiş. Tabi gençliğinde. Kendisi Güney Afrikalı. Tecrübeli , rahat. Türkiye ile ilgili güzel hikayeler anlattı . Nedense Türkiye'ye gelmiş herkes veya Türk'lerle evlenmiş rasladığım herkes Türkleri tanıyor ve seviyor. Harry yaşama dair çok deneyimli ve sohbeti mükemmel . Bir de Türk Hanım arkadaşı olmuş geçmişte . Güney Afrika'daki sıkıntıları anlattı. Her ülkede ciddi sıkıntılar var.

İlk balıkçı teknesi belirdi. Çok sayıda Albatros vardı . Çok heyecanlanmıştım. Kaptan diyor ki ; bekle daha bu kuşlar az , çok daha fazla göreceksin ve biz açılmaya devam ediyorduk. Benim için hayal ötesi anlardı. Albatroslarla tanışmak ! Dalgalar da bir o yana derken ayakta durmak biraz zor oluyordu. Pete genel olarak diğerleri ile aşağıda duruyordu. Gruptan 3 kişi ilaç aldıkları halde rahatsız olmuşlardı. Diğer ikisi daha iyiydi. Kaptan köşkünde ben çok rahattım. Grubumuzda bir de Doktor vardı , Onkolog. Bana ilaç kullanıp kullanmadığımı sordu . Beni deniz tutmaz . O nedenle çok keyifli saatler benim için. Aşağıdan iki rehberimiz de kuş gördüklerinde sesli olarak haber veriyorlar. İşte o anlardan birinde uzaktan Wandering Albatros sinyali geldi ! Vay canına! Bu arada Büyük Yelkovan Kuşu hemen önümüze geldi. Shy , Atlantic ve Indian Yellow nosed Albatroslar artmaya başladı. Black browed Albatros katıldı aralarına . Cape Fırtına kuşları , gelirken Cape Sümsükleri ! Çok güzel bir havada , kararında bir rüzgarla müthiş türler görmüştük. Adeta iki gündür ayaklarım yerden gerçekten kesilmişti !

Limana yaklaşırken bir aşağıya ineyim dedim . Aşağıda bayağı rahatsız olanlar olmuştu. Limanda indik teşekkür ettik. Bu turu hazırlayan taşeron fiirma rehberi , benim sonuna dek nasıl ayakta ve sağlam kaldığıma dikkat etmiş . Hanımlardan bu performansı gösteren birine raslamadığını söyledi. 2017 Temmuz' unda kendime güvenimin acısı çıkacaktı. Şu an bilmiyordum doğal olarak. Neyse toplandık Rehber Cape of good Hope 'a gitmek isteyen olup olmadığını sordu. Ben Ümit Burnunu görmek isterdim doğrusu . Ben elimi kaldırdım . Bir de John gelmek istedi. Diğerlerini otele bıraktığımızda Christina da bize katıldı. 4 kişi Ümit Burnuna yol aldık. Ümit Burnu iyi güzel de , ölmüş bir balina kıyıya vurmuş. Leş gibi her yer kokuyordu. Biraz zaman geçirdik.

www.baharca.com sitesinde bulunan tüm yazılar, belgeler, listeler ve fotoğrafların tümünün kullanım hakkı Bahar Bilgen'e aittir. 2. şahıslar tarafından kopya edilemez, kullanılamaz ve izinsiz kaynak gösterilemez. Her hakkı saklıdır.