Instagram

SAKİN OKYANUS GEZİSİ

Sabah 10:30 da Machico Limanında buluşacaktık. Çoktan kahvaltı edip Machico da gözleme başlamıştık aslında . Epey bir zaman geçirdikten sonra Oceanodroma Limana girdi. Bir çeşit Zodyak. Önceki gün kıyıdaydı . Vivien Pelagic turunu onunla yapacağımızı söyledi. Ben şaşırdım. Çünkü Birdfinders web sitesinde Madera turu sayfasında kocaman bir tekne fotoğrafı vardı. Fakat Vivienne yanılmamıştı . Oceanodroma da yerlerimizi aldık. Arka sırayı tercih ettim . Hatta en arkaya oturdum. Burun tarafı dalgalı denizde zor olabilirdi. Ata biner gibi oturuyordunuz . Dalga geldiğinde ayağa kalkmamızı söylüyor Hugo. Catarina kaptan . Her zamanki gibi Hugo eli cebinde artist pozunda. Çok heyecanlı ve keyifliydim. Okyanus ve Kuşlar ! Gruptan bir arkadaşımızın verticali var. İki kişi tedbir olarak ilaç almışlar . Mide bulantısı , vertikal vb. için. Aslında bu turda Okyanus açıklarında olmayacağız . Pelagic turu daha sonraki 3 gün.

Rüzgar fena değildi . O nedenle kuşlara oldukça yakındık. Boz Yelkovanlar oldukça fazlaydı. Boz Yelkovanların adeta içine düşmüştük ! Benzersiz bir olaydı! Birkaç birey Kap verde Fırtınakuşu vardı. Uzaktan bir Uzun Kuyruklu Fırtına kuşu görüldü. Epey bir heyecan yaptık. Bu arada 8-9 birey Şişe burunlu Yunuslar etrafımızdaydı ki birden Bryde Balinası belirdi. Oldukça heyecanlı dakikalardı. Üstelik iki tane vardı . Bu arada ben Atlantik Yelkovanlarının peşindeydim . Benim için harika ,dopdolu bir gözlemdi. Atlantik kaynıyordu !
Diğerleri de rahatsızlanmadan deniz gözlemini sağlıkla bitirmeyi başardılar.
Velhasıl Okyanus beni çok heyecanlandırıyor. Etopya havaalanında adımın onların dilinde Okyanus anlamına geldiğini öğrendiğimden bu yana ilginç şeyler düşünmeye başladım :)

Otele uğrayıp kısa bir moladan sonra öğle yemeği için Caniçal 'a doğru yola çıktık. Öğle yemeğinden sonra Batıya , Paul da Serra 'ya gidiyoruz . Geniş bir plato . Hava soğudu . Nerdeyse 10 C cıvarında ve rüzgar var. Yine bir çift Berthelot'un İncirkuşu ve Kerkenez görüyoruz. Bıldırcın ve Kızıl ayaklı Keklik ise sesten kaydımıza giriyor. Önemli bir diğer kayıt ise endemik bir kelebek ; Madeira Kızılmeleği ! ( Hipparchia maderensis ) Buradan deniz kıyısına Ponta do Sol 'a Pembe Sumru görmeye gidiyoruz. Sadece bir birey Pembe Sumru gördük fakat daha ilerde birkaç birey vardı . Artık Machico 'ya dönüyoruz. Yarın karar verdik Vivien ile denize gireceğiz. Sabah Mayo satın alacağım . Yarınki Açık Okyanus gözleminden önce epey zamanımız var. O zamanın bir bölümünü denizde değerlendireceğiz. Ne olurdu sanki mayomu da alsaydım. Akşam yemekte programı yeniden gözden geçirir , yarın ki havaya da bir bakarız Vivien ile . Ama önce bu gece Dolunay var!

www.baharca.com sitesinde bulunan tüm yazılar, belgeler, listeler ve fotoğrafların tümünün kullanım hakkı Bahar Bilgen'e aittir. 2. şahıslar tarafından kopya edilemez, kullanılamaz ve izinsiz kaynak gösterilemez. Her hakkı saklıdır.