Instagram

HAPPY ISLAND ve Hayatımda gördüğüm ilk BUDİST TAPINAĞI

Bavullarımızı Mr. Lee ye teslim edip ,Jin Shan dan ayrılmadan önce otelin bahçesine kimler gelmiş bir bakıyoruz . Sibirya Ardıcı , Eye-browed ve Grey - sided Thrush ,iki de bülbül Rufous -tailed ve Siberian Blue Robin . Pale - legged Leaf Warbler ise pozlar veriyor . Yolculuk çok uzun olmayacak ama eğlenceli olacak . Çin'in köylerinden geçeceğiz . Yolda gördüğümüz bir yol temizleme süpürgesi fazlasıyla ilginç geliyor . Yoldan bir lokal rehber daha alıyoruz. Kıyıda bir alana gidiyoruz önce . Big Wood oradan da Shallow Water Bay 'e gidiyoruz.

Big Wood da yeni türler var mutlaka .Black -winged Cuckoo-shrike ve benim çok görmeyi istediğim Forest Wagtail , kocaman bir Chinese Egret. Güzel Kuyruklu Kamışçın , Çalıkuşu Çıvgınları , Esmer ve Koca başlı Çıvgınlar ,Çizgili ve Çekirge Kamışçınları için bu dönem Çin Hebei de inanılmaz ! Tam da istediğim hayalini kurduğum Collins kuşlarına mutlaka raslamanız harika !Sular biraz yüksek olmasına rağmen Shallow Water Bay de kıyı kuşları fazla . Çinde bir yerin birden fazla adı var . O nedenle bu isimler rehber kitabından alıntı . Şöyle söyleyebilirim ki bu alanda çok çok büyük bir liman inşaatı var . Kıyılarda da dolgu ve inşaat var . Gideceğimiz Happy Island da da böyle .Fakat işin ilginci çok kuş var . Nefis kıyı kuşları uçsuz bucaksız kum düzlüklerinin bir yerlerine dağılmış . İnanılmaz bir görüntü . Ülkemizde de çok zengin bir kuş göçü var . Her gün kıyılarımızı gözlesek göç zamanı neler buluruz kimbilir . Burada olduğumuz sürece aslında o işi yapıyoruz. Ne iniyorsa bulmaya çalışıyoruz. Bu kuşların dalga dalga geçtiğini görüyoruz. 3 gün aynı bölgede kuşa gideceğiz yeni bir türü iki gün sonra görüyorsunuz . Bir bakıyorsunuz 3. gün iki değişik alanda daha görüyorsunuz. Vaughan diyor ki . A onlar şimdi geliyor . Olayı birebir aynen bizim ülkemizde olduğu gibi hatta bazıları aynı türler olmak üzere yaşıyorsunuz . Çin 'in bu kesiminde şahit olduğum göç , gözlerinize inanmayacağınız kadar zengin türlerle dolu .

Hebei eyaletinde ; Tangshan kıyısında yer alan bu adaya , Bu Ti Dao Island diyor Çinliler. İçinde Buda tapınağı var. Önceki turlarda deniz yoluyla kısa bir seyehatle gidiyorlarmış . Şimdi biz adaya bağlanan bir kara yolu ile gideceğiz . Gider gitmez de hemen indiğimiz yerde nefis kıyı kuşları gözleyeceğiz .Aracımızı adaya sokmuyorlar bize ayrıca adada kullanılan 4 adet elektrikli açık araç ( buggies ) veriyorlar. Keyifli .Kuşlar için nefis bir alan ve yoğun ötücü göçü alıyor. Bodhi tree olarak andıkları ağaçlardan başka yoğun beyaz akasya ağaçları var. Yılın bu zamanında hepsi çiçekte . Bu nedenle ada inanılmaz güzel kokuyor. Bu koku beni adeta büyüledi! Nefis akasya kokuları içinde gelsin kuşlar!Adanın en güzel görüntüsü ise Akasyaların üzerinden havalanan yüzlerce Küçük Ak Balıkçıl ! İnşaat devam ederken adayı bu ağaçlarla donatmışlar . Doğal bitki alanı yok denecek kadar az . Buna rağmen ağaçlandırılan alan kuş yanıyla son derece verimli . Bundan sonraki 3 gün Big Wood , Magic Wood su basar alan ve Happy Island da Temple Wood ve tüm kıyılardagözlem yapacağız . Bazı katılımcıların eşleri kuş gözlemci değil. Aslında onlarla Çin de dolanmaya gelmişler . O nedenle bazen ayrılıp gruptan Tapınağı vb. ziyaret ediyorlar . Ben de bir öğle arasında June ile konuşup bu gezimi tamamlıyorum. Bir de Budist rahip ile tanışıyorum . Tapınağın çevresindeki ağaçlık alana Temple Wood diyorlar . Temple Wood ! gezdiğim yerler arasında tekrar nereye gitmek istersin deseler buraya mutlaka gelirdim . Keyifle kuş gözlemi yapılacak nadir alanlardan . Bir güzel yanı da yeni açılmış restoranı ve nefis Çin yemekleri ..

www.baharca.com sitesinde bulunan tüm yazılar, belgeler, listeler ve fotoğrafların tümünün kullanım hakkı Bahar Bilgen'e aittir. 2. şahıslar tarafından kopya edilemez, kullanılamaz ve izinsiz kaynak gösterilemez. Her hakkı saklıdır.