Instagram

TRANS-OCEANIC HIGHWAY 'İN KUŞLARI - OTELE VARIŞ

Üzerinde seyahat ettiğimiz yol ilginç doğrusu . Pasifik Oktanusunda başlıyor Atlantik Okyanusunda Sao Paulo da sona eriyor . Yaklaşık 2600 km. Peru ile Brezilya anlaşma yaparak Limanlarını bağlamak istemişler .

Yol boyu onlarca noktada durup gözlem yapıyoruz. Öyle ki otobüsümüze inip binmekten epey yorulduk . Devam tabi ! Kuşların cazibesi ivme veriyor .Bana halen Çayır Koşarı (Buff breasted Sandpiper) için şansımın olduğunu söylüyor ki inanılmaz bir şekilde dere ve çayırlık bir alanın orada kuş bakarken bizim olduğumuz yönden kuş havalanıyor su basmış çayıra pike yapıyor . Herkes şaşkın bir şekilde " Solitary Sandpiper " diyor ! Böylesi kertik olacak şey değil ! Çayır Koşarı !Neden öyle düşünüyorum ? Aslında "akşam pazarı " tam olarak .Silverio ile artık helalleşebilirim! Peru akla ziyan bir yer ! Ne iyi etmişim de turu Peru'ya kaydırmışım! Yol boyu türden yana zengin arasında Amerika Palmiye Ebabili (Forktail Palm Swift) var.Hemen hepsi yuvalarda . Yolculuk boyunca 78 tür gördük . 16 tür bana yeni ve tur boyunca ilk kez görülen türler. Tabi grupta daha önce görenler de olabilir. Yine de tur için yeni türler. Al Göğüslü Loyka (Red breasted Meadowlark) , Doğan Çaylağı (Pearl Kite) mükemmel bir tür! Amerika Ak Çaylağı (White tailed Kite) , Kara boyunlu Orman Leyleği (Wood Stork) , benim kıyı kuşları Esmer Düdükçün , Çizgili Kumkuşu , liste devam eder gider. baharca ve ebird listelerinde açık ve görülebilir.

Sabah saat 04:00 den akşam 18:00 e dek yollardayız. Dört kez vasıta değiştirdik. Hem Amazonda hem de bu son 60 km. de sayısız defa gözlem için otobüsümüze indik bindik . Otelimize yaklaşırken hafif kestirenler çoğunlukta. Sonunda akşam üstü otelimize ulaşıyoruz. Aman Tanrım ! HERŞEYİ VAR! Hemen şımarıyoruz. Elektrik var , sıcak su var , çizme yok gel keyfim gel ! Vaad edilen dondurma her şey bizim için ! Nefis bir akşam yemeği eskiyen uzun bir sohbet ile gün bitiyor . Yarın Sabah yine 2-3 saatlik Puerto Maldonado da gözlem var . Kuşlar bitmedi!

www.baharca.com sitesinde bulunan tüm yazılar, belgeler, listeler ve fotoğrafların tümünün kullanım hakkı Bahar Bilgen'e aittir. 2. şahıslar tarafından kopya edilemez, kullanılamaz ve izinsiz kaynak gösterilemez. Her hakkı saklıdır.