Instagram

KARA TEPELİ SERÇE TOYGARI! - SARKIK YANAKLI AKBABA ! - GÜNÜN SONUNDA SHİKRA!

Bugün muhteşem kumullardayız . Son derece yorucu bir o kadar da verimli bir kuş gözlemi oldu . Dubai'den Abu Dhabi yönüne doğru yola çıktık . Yerleşimler bitti . Mevcut yoldan ara ara kumullara girdik ve yürüdük . Bu arada eklemeliyim ki arada bir çiçekli bitkiye raslıyorsunuz ama benzersiz güzellikte oluyor .

Bugün son gün ve halen Karatepeli Serçe Toygarı ki hedef türlerimden göremedik . Nerdeyse buralara gelme nedenimin ikincisi bu tür . İlki Küçük Çıvgındı . Onunla tanıştık. Kumullarda mutlaka teleskopla dolaşmak gerekiyor . Herkes ayrı bir yönü tarıyor . Burada İbibik Toygarını bulmak bana kısmet oldu . Sayıları 4 e çıktı sonra . Yanımıza kadar geldiler . Yine bol Çilkeklik sürüleri vardı . Çöl Koşarı , Tarlakuşu ve Tepeli Toygarlar .. Kır İncirler sağdan soldan çıkıyordu . Bizimkini bulmak epey uzun bir süre ve uzun bir mesafe kat ettikten sonra kısmet oldu . O an çok ilginçti . Önce 12 birey Kılkuyruk bağırtlak gördük . Sonra Uzaktan Kahverengi Bağırtlak sürüsü uçarak geldi ve uzakta bir noktaya indi . Bizde onlara ulaşmak için peşlerine düştük . Tam yakınlaşıp gözlediğimizde , yukarda bir Akbaba belirdi . Vaughan epey bir süzdükten sonra Sarkık yanaklı Akbaba kararı verdi ki ben bu sonuca nedense çoktan ulaşmıştım fakat itiraf etmekten çekinmiştim doğrusu. Tam bu sevinci yaşarken grup bir dalgalandı ve Sveta alarmı verdi ; "Black crowned Sparrow Lark ,not only one! be patient everybody !" Teleskopu Akbabadan geri döndürüp kuşumuza kitledim . Ondan sonra düştük peşlerine .. 60 Kahverengi Bağırtlak çevremizde , yukarda Sarkık Yanaklı Akbaba ,hemen ilerimizde Karatepeli Serçe Toygarları ! Bütün yorgunluğumuza değdi doğrusu ! Kumullarda güzel bir piknik yaptık . Sonra ver elini Müşrif ulusal Park .

Mushrif National Park , burada gördüğüm en yüksek ağaçları barındırıyor . Tabi bir bölümü . Halk daha çok gece veya akşam olurken geliyor . Restoranıvar . Biz de yemek yedik . Hint Gökkuzgunu , Kahverengi Kuzgun , Arap Bülbülü , Ak yanaklı Arap Bülbülü , Arap Yedikardeşi , Çiğdeciler , Mor Güneşkuşu gibi türler görüyoruz . Büyük Orman Kartalları , Saz Deliceleri geçiyor , göçteler . Göçe de kendimizi ara ara kaptırıyoruz ki daha önce görmediğim bir siluet gözüme çarpıyor . tam anlamaya çalışırken Sveta'dan Shikra! ismi geliyor .Wow Shikra ! Epey de kendini izletiyor . Bu güzel oldu işte !

Gece burada kalıp Pallid Scops Owl arayacağız .Çizgili İshak Kuşu malum bizim kuşumuz . Yine de burada onu bulmak iyi olacak da o kadar yorgunuz ki anlatamam . Tüm gayretlerimize fenerlerle tüm ağaçları taramamıza rağmen maalesef bulamıyoruz . Sonunda rehberlerimiz de pes ediyor . Otelin yolunu gözlüyorum adeta . Sabahın erken saatlerinden 21:00 lere kadar hemen hemen ayaktayız ve kumullarda yürümek de cabası ! Neyse ki ertesi sabah uçağım erken değil . Geç kalkıp güzel bir kahvaltıdan sonra gideceğim Havaalanına . Yanımda listem ve de 47 hedef türümden 44 ü listemde !

BAE de taksiler son derece güvenli . Hiç çekinmeden binebilirsiniz . Kahvaltıdan sonra bir taksi ile havaalanına ulaştım . Bu havaalanında da alışveriş keyifli . Torunlarıma her gittiğim yerden bir bebek götürüyorum. O ülkeye ait kıyafetler giymiş bir bebek oluyor genelde . Havaalanında aradım fakat bulamadım . Alışverişten sonra ver elini "Ocean Basket " . Kocaman deniz ürünleri dolu tabağım biraz sonra gelecek . Yorgunluk çıkarma zamanı geldi .. Görüşmek üzere Dubai!

www.baharca.com sitesinde bulunan tüm yazılar, belgeler, listeler ve fotoğrafların tümünün kullanım hakkı Bahar Bilgen'e aittir. 2. şahıslar tarafından kopya edilemez, kullanılamaz ve izinsiz kaynak gösterilemez. Her hakkı saklıdır.