Instagram

PAUCARTAMBO - WAYQUECHA BIOLOGICAL STATİON - MANU SINIRINDAYIZ

Yol inşaatı yolu bütünüyle kapamadan geçebilmek için sabahın köründe, tam 04:30 da Cusco'yu terkediyoruz. Yolda kısa bir iki gözlem molası verip yeni türleri de listemize ekliyoruz . Tam inşaatın başladığı noktaya geldiğimizde saatlerin değişmiş ve bir saat öncesinde yolun kapanmış olduğunu görüyoruz. Dedim ya Şöförümüz çok iyi . Bu sorunu on dakika süren istişarelerden sonra çözüyor. Grupta herkes hasta , dört kişi nezle , iki kişi acayip öksürüyor . Çok şükür bende bir şey yok .

Paucartambo da bir Kafe de sandviçlerimizi yiyip kahve içiyoruz. Hava nefis .İnca hatunları yöresel giysileriyle dolanıyor . Bugüne dek gördüğüm fotoğraflar canlanmış sanki. Baya da gerçekler . O şapkalar süsler ,etekler ,iki yanda ince örgü saçlar . Kafayı yiyeceğim. Sonunda dayanamayıp üç nesillik bir hatun ailesine birlikte fotoğraf çektirmeyi rica ediyorum. Bayılıyorum onlara ! Diana fotoğraflarımız çekiyor . Biraz dolandıktan sonra köprüye kuş gözlemine gidiyorum . Hemen bir Torrent Duck kayda giriyor. Spot winged ve Band tailed Pigeonlar çok yakınlar . Andean Kızkuşu ..

Kısa bir gözlemden sonra hareketediyoruz . Yolda bir iki yerde Antpitta arayacağız . İlkinibir dönemeçte durup aradık . 2 birey Kızıl Yerçavuşu (Rufous Antpitta) ( ssp. occabambae ). Kaçamadılarbizden.. Yavaş yavaş yükseliyorduk ve yükselirken her defasında değişik bir çiçek görüyordum . Eğer eklediklerime bakarsanız %98 bir çiçeği bir daha fotoğraflamadığımı görürsünüz . Karabaşlı Dağ Tangarası (Hooded Mountain Tanager)( Gina's photo ); Bıyıklı Çiçekdelen (Moustached Flowerpiercer) dağılımı sınırlı bir Tangara bu defa foto benim .

Güzel bir yoldan Manu Ulusal Parkının sınırına doğru yükseliyorduk . Yaklaşık 3400m. lere.. Bu yolu ve Manu'daki yolları unutmam mümkün değil . Neredeyse her yüz metrede değişik bir çiçek ,değişik bitkiler , kuşlar ve kelebekler .. Çiçekleri çayırlarda yayılır gibi değil , ağaçlarda veya çalılarda görmek mümkün. Manzaraya bakınırken bir renk gözünüze çarpıyor . Dikkatlice bakınca eklediğim müthiş çiçekler ortaya çıkıveriyor .Manu sınırına çok yakınız . Acjanaco Pass 'da 3560m. de bekçilerin barınağının bahçesinde öğle yemeğimizi yedik . Sağımızda solumuzda yol tabelaları ve Manu Ulusal Parkı levhaları var . Buradan Wayquesha Biyoloji Araştırma istasyonuna uğradık . Bavullarımızı indirdiler . Biz nerdeyse gün batımına dek gözlemde olacağız .

Wayquesha; bir Biyoloji İstasyonu aynı zamanda . Oldukça soğuk ve deniz seviyesinden 2910 m . yukarda .Çadır da kuranlar var . Bizim gibi ahşap kulübelerde kalanlar da . Ormanın içinde , yola yakın bir yer . Rehber alana girdiğimizde bize çadırları gösterince hoşgeldin Ural Dağları diye tam içimden geçirirken , şaka yaptığını söyledi . Rahatlamadım desem yalan olur . Saat 18 -19 arası sıcak su ve saat 18 ile 20 arası elektrik var . Elektriği kaçırmamak için liste toplantımızı yapıp akşam yemeğine oturuyoruz . Yemekten sonra dinlenmeye çekiliyoruz . Neyse ki sıcak su da elektriğin olduğu saatlerde var . Ben alışılmış; " odamda yılan arama " işlemini titizlikle tamamlıyorum . Sabah da erkenden balkonuma gelecek Maymunları bekliyorum. Evet doğal alan korunacaksa tam da böyle olmalı , çevredeki yaban hayatına olabildiğince uygun yaşamalı . Geceyi gündüze çevirmemeli . Eğer burada kalmaya niyetlenirseniz el fenerlerinizin ve kafa lambalarınızın olması gerek . Zaten turda yanımıza almamız gerekli listesinde olduğundan sıkıntı yok . Sıkıntı gece çok çok soğuk olması . Sabah Yağmur ormanıyla birlikte uyanıyoruz . Bu uyanışı her zaman özlüyorum . Daha melodikten ziyade sert yüksek sesler geliyor. Papağanlar , maymunlar anlayamadığım diğer sesler insana merakla karışıkneşe veriyor .Bu gezide en büyük şansımız havanın güzelliği oldu . Güneş , doğayı gözlerimizin önüne her çeşidiyle sergiledi .

Bulutlar altında bir orman , adı üzerinde Cloud Forest .. Manu Ulusal Parkı sınırındayız. Bugünden sonra da Manu'nun kollarındayız . Şu andan itibaren bir daha eskisi gibi asla olamayacağımı hissediyordum . Kaldığım kulübenin balkonunda Bulutlu Ormanlarda bizi hangi türlerin beklediğini düşünüyordum sadece . Uluyan Maymunları dinliyor ,hedef türlerimi düşünüyordum . Ne denli basit bir düşünce olduğunu Manu'nun kalbine indikçe anlayacakmışım ..

www.baharca.com sitesinde bulunan tüm yazılar, belgeler, listeler ve fotoğrafların tümünün kullanım hakkı Bahar Bilgen'e aittir. 2. şahıslar tarafından kopya edilemez, kullanılamaz ve izinsiz kaynak gösterilemez. Her hakkı saklıdır.